دانلود مستند جای خالی دوست

دانلود مستند جای خالی دوست

100% رضایت کاربران (8رای)

دانلود مستند جای خالی دوست با کیفیت ۷۲۰,۱۰۸۰,۴۸۰

ریسری

دانلود مستند جای خالی دوست

ژانر : اجتماعی

کارگردان :محمد علی طالبی

بازیگران : —

IMDBWIKI

خلاصه داستان : 

 داستان این مستند درباره دو دختر نوجوان ۱۵ ساله شاد و سرخوش به نام های عسل و نیلوفر است که در یک ویدیوی ۳ دقیقه ای که از طریق موبایل خود ضبط می‌کنند و در یوتیوب به اشتراک می‌گذارند، اعلام می کنند قصد خودکشی دارند.

تاریخ اکران فیلم

— ۹۹

درباره مستند: جای خالی دوست مستندی است از محمد علی طالبی است که در حوزه فیلم های کودک و نوجوان و به‌خصوص نگاه آسیب شناسانه کارنامه روشنی دارد. جدیدترین ساخته او نیز به آسیب شناسی معضلی خاموش و ملتهب در میان قشر نوجوان امروز می پردازد ، خودکشی. این ایده برای اینکه محوریت یک فیلم مستند را پیدا کند، نیاز به انگیزه ای به روز داشته که به واسطه خودکشی تلخ دو دختر نوجوان اصفهانی از بالای پل چمران این شهر امکان پذیر شده است. ویژگی این خودکشی فراتر از ذات این عمل نکوهیده، به چگونگی بسط و گسترش و انتشار آن بازمی گردد که این دو دختر قبل از اقدام به سقوط، ویدیوی سه دقیقه ای شاد و مفرحی از خود ضبط و منتشر کردند. به همین دلیل می توان فیلم را آسیب شناسی این جنس خودکشی و تاثیر فضای مجازی در گسترش آن نیز دانست که در فیلم هم اشاره می شود که پس از این مورد، موارد متعدد این چنینی در این شهر و شهرهای دیگر مشاهده شده است. فیلمساز با دنبال کردن همین نخ تسبیح به اصفهان میرود تا در دل فضای شاعرانه و عاشقانه این شهر، انگیزه های این دو دختر را کالبدشکافی کند. درحالی که عسل از دست رفته و نیلوفر زنده مانده است. از عسل خانواده ای آسیب دیده و از هم پاشیده بازمانده و از نیلوفر جسمی آسیب دیده ، که از کنار هم قرار گرفتن روایت آنها و تحلیل فیلمساز این واقعه تلخ در محدوده یک فیلم مستند ریشه یابی میشود.

 

سایر عوامل مستند: نویسنده , تهیه کننده , کارگردان: محمد علی طالبی / مدیر فیلمبرداری: ایمان صالحی / تدوینگر: زهره صباغیان / صدا: بهروز شهامت / مدیر تولید و مجری طرح: لعیا پالیزبان / محصول: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

امتیاز به این پست
  • ۲۸ تیر ۱۳۹۹
  • ۰
  • 1,038 بازدید
  • فیلم های مشابه
  • دیدگاه ها0